Чому низ батареї холодний, а верх гарячий: пошук причини та вирішення проблеми роботи радіатора своїми руками

Чому низ батареї холодний, а верх гарячий? Виправлення неполадок своїми руками. Інструкція, що робити та як вирішити проблему

На будівельних форумах люди обурюються. Вони не можуть зрозуміти, чому батарея має холодний низ і гарячий верх. Насправді, турбуватися нема про що, тому що така різниця в температурах є завжди.

Але якщо ця різниця надто велика, то це привід замислитися. З батареєю сталася проблема: можливо, вона віддає менше тепла, ніж потрібно.

Причини проблеми

Найчастіше «холодний низ» можна зустріти у старих радіаторах, але не лише у них. У разі встановлення біметалевого радіатора також є шанс виявити таку недугу. Причин виникнення холодного низу досить багато, тому потрібно розібрати основні з них.







Засмічення

Найчастіша причина такого явища – засмічення радіаторів. Ось ще причини, через які відбувається сильна різниця температур у батареї: низька якість теплоносія та попадання повітря всередину.

Також на таке явище може впливати рідина всередині радіатора, оскільки містить різні тверді частинки.У той час, як опалювальний сезон тільки починається, у воді можуть бути зайві елементи, що робить її якість жахливою.

Якщо ж є індивідуальний опалювальний контур, таких недоліків у води не буде.

Чому повітря може впливати на температуру зверху та знизу батареї?

  • Бо в цьому замішані особливі бактерії, які можуть жити тільки в середовищі, насиченому киснем.
  • Такі бактерії ще називають анаеробними.
  • Самі собою мікроорганізми не завдають шкоди радіатору.
  • Шкода завдають продукти їх життєдіяльності, які осідають якраз на дні радіатора як осад.

Також на дні може осідати мул, який туди потрапляє зі всієї опалювальної магістралі.

Ще одна причина – особлива конструкція теплообмінника. Через це у його формі присутні місця, де накопичується бруд.

Несправності в запірній арматурі

Запірна арматура також може впливати на різницю температур зверху та знизу радіатора. Функція даного елемента полягає в тому, щоб перекривати робочу рідину.









З чого складається запірна арматура? Вона складається з кульового крана, конусного вентиля та термічної головки.

  • Знизу батареї стає холодно, якщо з краном виникають неполадки.
  • Слід звернути увагу на одну маленьку деталь: на всіх кранах є стрілочка, яка вказує напрямок для рідини, щоб вона переміщалася, не створюючи поломок у магістралі.
  • Якщо кран спочатку встановлено неправильно, положення стрілки може бути будь-яким, ніякої ролі це не грає. Таким чином, через поломку крана циркуляція рідини не відбувається належним чином. Також впливати на різницю температур може неправильне встановлення арматури.

Необхідно провести огляд запірної арматури як профілактика. Буває, деякі її види вимагають особливого становища вентиля. Тому його доведеться перевстановити.

Нестача тиску

Циркуляція рідини в системі може порушитись, якщо тиску не вистачає. Це ще одна причина, через яку температура на дні батареї нижча, ніж зверху. Тому потрібно перевірити, чи все нормально із тиском. У СРСР батареї виготовляли із чавуну.

На відміну від нинішніх моделей, у ті часи проходи були ширшими, що не потребувало великого тиску.










Проблема в тому, що тиск для сучасних батарей потрібний досить великий, а магістраль розрахована на старі радянські батареї, які не можуть запропонувати користувачам цей тиск. Тому робоча рідина неспроможна пройти через весь теплообмінник. Однак тиск може бути недостатнім не лише через магістраль.

  • Бує, що сусіди вирішуються на експерименти з опаленням.
  • Серед таких експериментів можна виділити підключення теплої підлоги, яка бере воду з централізованого опалення.
  • Також сусіди можуть підвищити обсяг теплообмінника та регулювати свої батареї.
  • Тому достатня кількість причин різниці температур у радіаторі походить від сусідів. Більше того, підключення теплої підлоги у багатоквартирних будинках та збільшення обсягу теплообмінника заборонені згідно із законом.
  • Всі вищезгадані дії знижують тиск у магістралі, що робить низ радіатора холодним.

Слід побоюватися «майстрів», які, начитавшись форумів, радять ставити на байпас запірну арматуру. Робити так не можна.Якщо органи дізнаються про такі маніпуляції, то доведеться все привести до початкового штрафу та сплатити штраф. Якщо органи дізнаються про встановлення теплої підлоги в багатоквартирному будинку, можуть навіть дати реальний термін.

Неправильне встановлення радіатора

Неправильне встановлення батареї також впливає на те, чому температура зверху батареї відрізняється від температури знизу. Достатньо перевстановити агрегат за правилами.

Не вистачає швидкості теплоносія

У випадку, якщо швидкість руху робочої рідини низька, це призведе до її охолодження.

Особливо холодним буде низ батареї. Чому вода може рухатися повільно?

  1. У якомусь місці трубопроводу присутній вузький перетин (швидше за все, поліпропіленові труби погано спаяні).
  2. Рідина спочатку рухається повільно (скоріше за все, через недостатню потужність циркуляційного насоса або його поломку. Або якщо циркуляційного насоса в принципі немає).
  3. У старих трубах можуть накопичуватися відкладення, що перешкоджають нормальному пересуванню рідини.

Холод

У радіатора може бути холодний низ, якщо він встановлений у приміщенні з низькою температурою. Або якщо його встановлено на лоджії чи веранді. На холоді рідина в батареях остигає значно швидше.









Виправлення проблеми

Чи можна усунути цей недолік? Насамперед слід перевірити, чи не переплутано подання з «зворотком».

Можливо, корінь проблеми лежить у поганому крані.

  • Його слід замінити на новий, у якого буде ширший поздовжній перетин.
  • Якщо проблема не зникла, допоможе заміна опалювальних труб на нові, з більшим діаметром.

Також збільшити швидкість руху робочої рідини можна, встановивши в магістраль циркуляційний насос.

Виконавши ці поради, вдасться позбавитися різниці температур у батареї.










Фото найкращих радіаторів опалення